Frederic Carbó, president de l'Associació Comerç Figueres


"Continuarem repetint les experiències que han fet fer de Figueres una ciutat més viva i dinàmica"

L'empresari de la restauració Frederic Carbó lidera un equip amb molta força que s'ha marcat com a objectiu rellançar Figueres després de la pandèmia. Una de les iniciatives ha estat organitzar un seguit d'experiències per fer de Figueres una ciutat més viva. Amb vista el 2023 un dels objectius és sumar esforços amb l'Ajuntament per fer un pessebre vivent per Nadal al centre de la ciutat, "que seria com un temps de Flors a Girona".

Quines activitats prepara l'associació de comerciants per aquest Nadal?

Estàvem preparant un pessebre vivent, però al final no el podem fer tampoc aquest any perquè ens han faltat els figurants. Necessitàvem 200 persones i no les hem trobat. El que sí que farem és acompanyar l'Ajuntament en l'activitat del mercat de Nadal.

Com es preveu la campanya?

Serà el millor Nadal dels últims tres o quatre anys, serà una temporada bona, pel temps que ens està fent i perquè després de la pandèmia la gent té ganes de sortir al carrer i passejar. A les botigues se'ls ajuntarà la temporada de Nadal amb la de rebaixes i amb una mica de fred la gent comprarà molt perquè fins ara no està comprant res d'hivern. El públic francès ha estat molt present a la ciutat aquest mes de novembre, sobretot la quinzena que era festa a França. I pel pont de la puríssima i l'últim cap de setmana de l'any, esperem que vinguin molts de francesos.

Quin balanç fa de com ha anat l'any?

Nosaltres hem tingut la sort de tenir una gran junta, molt dinàmica i amb moltes ganes d'empènyer que la gent surti al carrer, fa una bona feina. El comerciant està content perquè estem en xifres del 2019, hem passat ja la pandèmia i ens queda rematar-ho amb un bon Nadal. Esperem que l'any que ve encara sigui una mica millor que el 2019. Totes les activitats que hem fet han estat pensades perquè la gent gaudeixi de la ciutat, hem de ser més exigents amb el consistori perquè totes aquestes iniciatives valen diners i nosaltres disposem de molt pocs recursos. Nosaltres representem a una sèrie de socis de la ciutat i tenim una subvenció molt mínima de l'Ajuntament de Figueres. El més important d'una activitat és fer la primera edició perquè estableixes un precedent, un calendari i entres dins l'Ajuntament a escala pressupostària. Evidentment, si una activitat la gestiones bé és un èxit i esperem l'any que ve poder fer la segona edició de manera que ja consolidarem l'experiència. Treballem per la ciutat i representem la ciutat. Ara mateix arribem als 300 socis, la quota no arriba a 30 euros i tenim socis de tot arreu fins i tot que no són comerços.

Us proposeu fer activitats fora del centre?

Seria un projecte bo. Per l'any que ve s'està mirant si podem fer alguna activitat en l'àmbit esportiu i concentrar-la al centre i els voltants. Pensem en una activitat de cap de setmana per intentar aglutinar tots els esports que genera la ciutat, que Figueres vegi la gran quantitat de centres esportius que té i perquè tothom ho vegi s'ha de fer al centre.

Quins objectius us marqueu pel 2023?

Fer el pessebre vivent al desembre de l'any que ve. Seria com un Temps de flors a Girona perquè tots aquells locals que estan tancats, tots aquells baixos d'edificis que són emblemàtics de la ciutat acollirien diferents escenes i cada any podríem fer accions als edificis. És el que volem aconseguir a Figueres amb el pessebre, però necessitem comptar amb un bon pressupost per oferir un premi a tota la gent que hi participi. Els figurants han d'estar presents 4 o 5 dies de figurants i hem de compensar aquestes hores que dedicarien. Tant de bo a la tercera sigui la bona perquè fa dos anys que fracassem. Un altre propòsit per l'any que ve és repetir totes les experiències que han fet fer de Figueres una ciutat més viva. Volem que tots els ens públics de la ciutat l'any que ve mirin de sumar esforços, tant pel que fa a polítics com a activitat social. Figueres no es pot permetre tenir discussions de ciutat, hem d'ajudar Figueres entre tots, que tothom que vulgui representar la ciutat agafi alguna voluntat d'ajudar i oblidar els partidismes i interessos egoistes.

Descobreix amb la revista Mira'm el millor de l'Empordà.


Contacte

C/Unió 2- 17780 Garriguella
Atenció al Client 615 370 187

Segueix-nos